twitter
    What I think, What I do

Umut

Daha blog’a yeni baslamisken siyasetle ilgili yazmaya hemen baslamak istemiyordum. Gezip gorduklerimle, gozlemlediklerimle ilgili yazilar yazmak istemistim ancak dun gerceklesen CHP kurultayi uzun zaman sonra beni Turkiye’den umudu kesmek icin erken oldugu konusunda ikna etti ve ben de yazmaya karar verdim.

Deniz Baykal, ne de guzel soylemisti gerceklesen komplo sonrasinda her seyde bir hayir vardir diye. Tam da Deniz Baykal sadece cumhuriyet ve laiklik uzerine sıkışmış CHP muhalefetinin halkin buyuk bolumunu tatmin etmedigini gorup muhalefet cizgisini ekonomi uzerine tasimaya basladigi anda CHP yukselisi gerceklesmeye baslarken CHP’yi bitirmek icin gerceklestirilen bu hain komploTurkiye solunu birlestirici bir umut oluverdi.

Kilicdaroglu yaptigi Genel Baskanlik konusmasinda CHP’nin sosyal demokrat, halkci kimliginin ana strateji olarak secilecegini gosterdi. Burada halkcilik soylemlerinin yaninda AKP iktidarinin kadrolasma ve yolsuzluklar konusunda kendine ceki duzen vermesi gerekecegi de cok acik.

Zulfu Livaneli’nin de yazisinda belirttigi gibi Türkiye en bunaldığı, en sıkıştığı dönemde bir çözüm üretip uzun sure sonra tekrar Turkiye icin umutlarimizi kesmenin ne kadar erken oldugunu gormus olduk CHP kurultayinda.

Bundan sonra beklenilen Tayyip Erdogan’in bile degistigine inanip ona sans veren ancak 6 oka olan antipatisi nedeniyle CHP’ye oy vermeyen halk Kemal Kilicdaroglu ile gelen degisim ruzgariyla CHP’yi iktidara tasiyacak mi? Bence mumkun, ancak oncelikle 12 Eylulde bunun yansimalarini 2011 secimlerinde de sonuclarini gorecegiz.



No Comments

Leave a Reply