twitter
    What I think, What I do

Vergi 101

İstanbul-Bursa yolculuklarında feribot yolculuklarını birçok kişinin aksine sevmem. Birçok kişi dışarı çıkıp, denize bakmaktan zevk alırken, zaten genelde tek başıma yolculuk da yaptığım için sadece üst kata çıkıp denize bakmak çok mutlu etmiyor beni. Sigara yasağı çıktığından beri, açık alandaki sigara yasağını delmek için ara sıra sigara içiyorum o kadar. Onun dışında otobüs içinde olup da kitap okumayı yada film seyretmeyi tercih ederim.


Hele ki İDO tamamen AKP ürünleriyle(Hamidiye Suları, Kanal 24 vs.) iyice antipatik geliyor bana.

Bugün de otobüste kalmayı yeğeledim feribotta dışarı çıkmak yerine. Su almak için yukarıya çıktığımda belediyenin iğrenç Hamidiye sularından almak zorunda kaldım. Belediyenin olmasının yanısıra tadı da gerçekten kötü bu suların. O anda gözüme çarptı Kanal 24'teki başlık.

Her zaman olduğu gibi hükümet sözcüsü Kanal 24, devlet erkanından bir kişiyi ağırlıyordu. Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan...

Ekranda gördüğüm başlık beni çok etkiledi.
Akaryakıt Fiatları
BABACAN: ÖTV'nin yüksek olmasının sebebi toplanamayan gelir vergileridir.

Programın tamamını izleyemedim ancak bu başlık benim için yeterliydi. Yukarıda yazanı anlamak çok da zor değil. Sayın başbakan yardımcısı resmi olarak diyor ki; Devlet, iş adamlarının kazandığı milyonlarca dolardan, ülkede cirit atan kara paradan, yasadışı silah, uyuşturucu, insan ticaretinden toplayamadığı vergileri vatandaşa ÖTV olarak yansıtıyor. Bizler de arabalardaki, bindiğimiz otobüslerdeki benzinde, içtiğimiz sigarada, yaptığımız telefon görüşmesinde bunları finanse ediyoruz. Yani iş adamlarının kaçırdığı vergileri ödediğime göre, bana da %1-2 pay verseler ya.

Üşenmedim birazcık araştırdım. En çok kullanılan 95 oktan kurşunsuz benzindeki toplam vergi oranı %64,8. Bu da bizim dünyanın en pahalı benzinini kullanmamıza neden oluyor. Bizden sonra en pahalı kullanan ülke Norveç(Kişi başı milli geliri dünyanın en yüksek ikinci ülkesi ve Türkiye'nin 5 katından daha fazla) 55 kuruş daha ucuz kullanıyor benzini.

Birçok üniversitede vergilendirme derslerinin ilki "Vergilendirme 101" olarak başlar. Birazcık örnek alsınlar Türkiye'yi de, en güzel vergi sistemi nasıl olur görsünler.



No Comments

Leave a Reply