twitter
    What I think, What I do

Parasız Eğitim isteyen Türk ve Şili'li öğrenci

Parasız eğitim isteyen Şili'li öğrencilerle Türk öğrenciler arasındaki 7 farkı ben bulamadım. Aranızda bulanınız var mı ?

Şili'de lise ve üniversite öğrencileri 4 ay boyunca ücretsiz eğitim almak istedikleri gerekçesiyle gösteriler düzenlioyorlar. Gösterilerin sonunda öğrenci temsilcileriyle Başbakan buluştular.

Öğrenciler taleplerini hükümete bildirdiler. Öğrenci temsilcileri, başbakanın okullarınıza geri dönün uyarılarını kabul etmeyip, önümüzdeki hafta  hükümet yetkilileri tekrar görüşmek üzere toplantılara ara verdiler. Öğrenciler ücretsiz eğitim taleplerini karşılaması için hükümete direnmeye devam edecekler.


Haber

İleri demokrasinin beşiği ülkemizdeki öğrenci protestolarına hükümetin verdiği cevap hala aklımızda. Ancak ülkemizde öğrencilerin haklarını savunmak için meydanlara indiği her gösteri "birkaç anarşistin provokasyonu" olarak gösteriliyor. Sonunda öğrenciler yaptıkları gösterilerden dolayı eğitim hakları ellerinden alınıp, onlarca yıl haspis istemiyle yargılanıyorlar.

Peki burada suçu kimde aramalıyız ?

Karşısında duran, politikalarını beğenmeyip en doğal hakları olan protesto hakkını kullananlara karşı hemen biber gazı ve haksız adalet ile karşı gelen AKP hükümetini mi ?

Sesini yükselten her gruba anarşist damgasını vuran Türk halkını mı ?

Yeterince direnemeyip güçlü bir şekilde hükümetin karşısına çıkamayan bizleri mi ?

Türkiye ekonomisi büyüyor...
Türkiye dünyanın en büyük 20 ekonomisinden biri haline geldi...
Orta Doğu'da büyük bir sempatiye ve güce sahibiz...

Peki birey olarak benim buradan çıkarım ne oldu, son 9 yılda Türkiye'de neler olumlu yönde değişti, ben iyi eğitim almış bir birey olarak Türkiye'de yaşamak istiyor muyum sorularının cevabını aradığım zaman cevap vermek kolay olmuyor malesef ki...






No Comments

Leave a Reply